Základní odkazy a info
Konání: 18. – 20. 8. 2023 |
Přihlášky do: 31. 7. 2023, 24:00 |
Webové stránky |
e-mail kontakt |
Mapy |
Vracení sezn. GPS: Slavnostní start |
Stykař, ČR: Veronika Havelková |
Startovní pořadí, výsledky* (RallyBase) |
Výsledkový servis (eWRC) |
Oficiální bodování (AČR) |
52. Barum Czech Rally Zlín 2023
Diference ve sportovních řádech
Upozorňujeme všechny startující, že mezi evropskými a českými řády je zde několik diferencí, na které bychom rádi upozornili, k tomu se přidává několik specifických pravidel:
- povoleny jsou jen 2 průjezdy RZ a to včetně účastníků národního pole, viz příloha 7 ZU,
- všechny posádky budou povinně používat bezpečností systém SAS, je potřeba připravit se na jeho montáž, informace a ovládání jsou zde,
- jezdci a spolujezdci v evropském poli musí absolvovat povinný Safety e-learning a předložit certifikát při administrativní přejímce (lze dopředu zaslat e-mailem, spolu s dalšími požadovanými doklady),
- v souvislosti se systémem SAS jsou použity i jiné startovací hodiny do RZ,
- v evropském poli neplatí česká výjimka na bezpečnostní výbavu jezdce ve standardu 8856-2000 bez hologramu. Týká se to kukly, roláku, kalhot, kombinézy, rukavic a bot (ponožky hologram nemají),
- kombinézy, které obsahují nášivky, výšivky či nátisk ve standardu 8856-2018 musejí být doprovázeny certifikátem výrobce. Nikdo jiný než výrobce k takovým úpravám kombinéz není oprávněn,
- v souladu s předpisy ERC jsou jezdci v ERC poli limitování maximálním počtem použitých pneumatik, viz ZU,
- každé překročení rychlosti při seznamovacích jízdách je sankcionováno ředitelem soutěže, sankce činí 500 Kč za každý 1 km/h nad stanovený limit za první porušení, 1000 Kč za druhé, 5 minut penalizace za třetí porušení a vyloučení za porušení čtvrté,
- příjezd do prostoru startu SSS je při seznamovacích jízdách možný nejdříve 20 minut před stanoveným časem, dřívější příjezd je penalizován částkou 5.000 korun,
- posádky startující na Barum poprvé upozorňujeme, že před SSS je při závodě technická zóna, tedy sled je ČK0 – TZ in, ČK1 – TZ out, Start do SSS. Druhý „stolek“ v pořadí tedy není start do RZ, nýbrž ČK – pozor na minutu předání výkazu.
- ruční řezání pneumatik není povoleno,
- pro ERC musí být použity pouze pneumatiky v souladu s přílohou V. RRSR, pneumatiky musejí nést čárový kód a lisované číslo čárového kódu,
- ERC: pokud potřebujete vyměnit jakoukoli plombovanou součást kdykoli po technické přejímce, musíte to oznámit FIA e-mailem na adresu erc-technical@fia.com,
- pro ERC platí akreditační povinnost pro onboard kameru, viz ZU,
- startovní číslo je umístěno i na střeše vozu (střešní panel),
- výrazné pokuty jsou udělovány za:
- nevystoupení v tankovací zóně a jakékoliv(!) použití mobilu tamtéž,
- nedostatky v oblečení mechaniků v tankovací zóně,
- nezapnutí hasicího systému již po výjezdu ze servisní zóny,
- nesprávné zapnutí přilby,
- kuklu nevloženou pod rolák,
- sejmutí rukavic a přilby ještě před stanovištěm STOP.
Dobře si rozmyslete přihlášku do „evropského“ pole, následné přeřazení jen do pole národního je možné jen se souhlasem pořadatele a zpoplatněno (5.000 Kč).
Elektronická vývěska soutěže
Elektronická vývěska je přímo sdílena ze systému Sportity, tedy je aktualizována společně s originálem a obsahuje nejnovější údaje.
To je super. Jen jsem se nikde nedočetl, co z toho se týká i historiků.
Vůbec nic, protože historici jedou „Star Rally Historic“, což je de facto jiná soutěž. Vše výše se týče jen samotné Barum, tj. soudobých vozů. 🙂